Tarptautinis mokyklų bibliotekų projektas „Baltų literatūros savaitė / Baltu literatūras nedēļa“, kuriame dalyvauja Lietuvos ir Latvijos mokyklos, kviečia moksleivius ir mokytojus dažniau paimti į rankas kaimyninės šalies rašytojų parašytą knygą, domėtis mus siejančia istorija ir kultūra. Nuo 2017 m. kasmet vykstančio projekto iniciatoriai – Jonavos rajono Žeimių mokyklos-daugiafunkcio centro bibliotekininkai, nuo 2018 m. projektas organizuojamas kartu su Vytauto Didžiojo Universiteto Humanitarinių mokslų fakulteto Letonikos centru. Projekto tikslas – skatinti Lietuvos ir Latvijos mokinių pažintį su kaimynine šalimi, stiprinti baltišką tapatybę. Siekiama plėsti mokinių akiratį, stiprinti komunikacinius ir skaitymo gebėjimus.
„Baltų literatūros savaitė“ vyksta, kai Lietuvoje ir Latvijoje yra minima ir Baltų vienybės diena, ir rudens lygiadienis, ir Europos kalbų diena – visa tai suteikia puikią progą bendrauti mums visiems pažįstama draugystės kalba.
Projekto organizatoriai: Jonavos rajono Žeimių mokykla-daugiafunkcis centras, Vytauto Didžiojo universitetas.
Projekto partneriai: Latvijos Respublikos ambasada Lietuvoje, Lietuvos Respublikos ambasada Latvijoje, Jonavos rajono savivaldybė.
Projektą remia: „Kavos Draugas“, RTTAX, „Save24“, „Glasseson“, „Sapiegosklinika“.
Antri metai į projektą įsijungė ir Žeimelio gimnazija. Viena iš projektui skirtų veiklų gimnazijoje, tai 4 klasės mokinių pažintis su Latvijos autorės Zane Zusta knyga vaikams „Ūkė Pūkė randa išeitį“. Mokiniai perskaitė knygą apie smalsią ir išmintingą pelėdžiukę Ūkę Pūkę, kuri moko vaikus, kad nėra padėties be išeities. Per dailės pamoką su technologijų-dailės mokytoju Sauliumi Zapalskiu iliustravo Ūkė Pūkės nuotykius. Piešiniai papuošė gimnazijos biblioteką.
Rugsėjo 21 dieną vyko integruota lietuvių k., istorijos ir muzikos pamoka 7 ir 9 klasių mokiniams. Pamokoje švelniais kanklių akordais skambėjo latvių liaudies daina „Akmenėlis vandenėlis“. Istorijos mokytoja Lina Ulinienė priminė Baltų genčių istoriją, rugsėjo 22 dienos svarbą. Mokiniai pristatė latvių ir lietuvių kalbų giminystės garsų panašumus ir skirtumus. Buvo gražu klausytis dialogo latvių kalba. Lietuvių k. mokytoja Aldona Plakbarzdienė pravedė mokiniams garsines latvių k. žodžių pratybas. 9 klasės mokiniai padainavo latvių vaikų dainą „Ar vilcinu Riga braucu“ , muzikos mokytoja Edita Dovidonienė. Ši pamoka privertė visus susimąstyti apie tai, kaip svarbu išsaugoti kalbą, brolybę, tautų laisvę.
Rugsėjo 22 dieną 8 klasės mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojos Vitos Songailienės ir muzikos mokytojos Daivos Gasėnienės vyko į Pelaniškių piliakalnį, kur vyko integruota lietuvių kalbos ir muzikos pamoka „Vienybė težydi“ . Pamoka buvo skirta paminėti Baltų vienybės dienai, jungiančiai dvi valstybes – Lietuvą ir Latviją.
Pamokos metu mokiniai ne tik susipažino su lietuvių ir latvių liaudies dainomis, bet ir patys dainavo lietuvių liaudies dainą „Ant kalno klevelis stovėjo“ ir latvių liaudies dainą „Kur tu teci“. Taip pat sužinojo, kokią svarbią vietą abiejų tautų dainose ir mitologijoje užima Saulės simbolis. Prie laužo mokiniai ne tik dainavo dainas, žaidė žaidimus, minė mįsles, pynė lietuvių ir latvių vėliavų spalvų bendrystės apyrankes, bet ir valgė pyragą, lauže keptas bulves, gėrė arbatą. Įdomi pamoka kitoje aplinkoje: įgyta nauja patirtis, gera nuotaika ir ilgam išliekantys įspūdžiai.
Spalio 7 dieną vyko integruota anglų – latvių kalbos pamoka „Panašumai ir skirtumai latvių ir lietuvių šventėse“ 2 g klasėje. Mokinės Ema Kizinytė ir Elinga Dovidonytė pasirinko Velykų šventę. Pamokai paruošė skaidres angliškai apie lietuvių ir latvių Velykų šventės panašumus bei skirtumus. Dešimtokai ne tik sužinojo daugiau apie kaimynus latvius, apie jų Velykų šventės tradicijas bei patiekalus, bet ir sprendė rebusą anglų kalba. Mokiniai ir anglų kalbos mokytoja Virginija Aniūnaitė džiaugėsi galimybe susipažinti ir pakalbėti apie tradicijas plačiau.
Bibliotekoje veikė spaudinių paroda „Baltų literatūros savaitė / Baltu literatūras nedēļa“.
Džiaugiamės galimybe dalyvauti projekte, įdomios pamokos ir veiklos praplėtė mokinių akiratį, pagerino komunikacijos ir skaitymo gebėjimus.
Bibliotekininkė Virgutė Gribienė
Parašykite komentarą