Kultūros paso edukacijos

 Jau treti metai Lietuvos mokyklos, besimokančios pagal bendrojo ugdymo programas, kultūros pažinimo įpročiams ugdyti ir jų kultūros patirčiai plėsti  turi galimybę naudotis Kultūros paso teikiamomis paslaugomis. Kultūros pasui įgyvendinti kiekvienais kalendoriniais metais vienam mokiniui skiriama  15 eurų, kurie panaudojami kultūros paso paslaugoms finansuoti.

 Šiemet gimnazijos mokiniai aktyviai dalyvavo Kultūros paso teikiamose edukacijose: nuotolinėse, teikiamose tik paslaugos gavėjo įstaigoje (išvažiuojamosios) ir  teikiamose tik kultūros įstaigose.

 Nuotolinėje edukacijoje „Virtuali literatūros pamoka“ dalyvavo 11-12 klasių mokiniai. Pamokos metu mokinai plačiau susipažino su poeto Maironio biografijos ir kūrybos detalėmis, sužinojo, kokia asmenybe jis buvo, kokie  pomėgiai.

7-8 klasių mokiniai vyko į Anykščius, kur dalyvavo edukacijose: „Painusis labirintų parkas“ ir  „Ir šiandien tebežymu, kur pilies būta…“. Pirmosios  edukacijos metu vaikai atvykę į Labirintų parką sužinojo, kas yra Labirintas, kokios yra jo rūšys ir paskirtys įvairiose kultūros ir istorijos laikotarpiuose. Išklausę teorinę dalį edukacijos dalyviai bus suskirstyti komandomis, tuomet gavę po Labirintų parko žemėlapį pasinėrė į klaidžią kelionę, kurios metu turėjo atlikti užduotis ir rasti išėjimus iš visų parke esančių labirintų.  Antrosios edukacijos metu mokiniai sužinojo apie Mindaugo laikų Lietuvos istoriją bei Vorutos piliakalnio istorinį kompleksą – vieną didžiausių gynybinių įtvirtinimų Rytų Lietuvoje. Susipažino su minėtoje vietoje archeologų rastais radiniais, remiantis istoriniais artefaktais atkurta sienų apgulties technika, viduramžių drabužiais, papuošalais, kasdieniniais reikmenimis, kario ginkluote, šarvais. 

1-3 klasių mokiniai  lankėsi Radailų pramogų parke, kuris įsikūręs Klaipėdos rajone, ir ten dalyvavo edukacijoje „Atrask dinozaurą“. Edukacijos metu pasitelkiant vaizdines priemones vaikai susipažino su Mezazojaus era, kurios metu ir gyveno dinozaurai.  Edukacijos metu vaikai skaptavo molio lenteles, kurios yra kelių sluoksnių kaip ir mūsų žemės paviršius, ir ieškojo ten paslėptos fosilijos- prieš milijonus metų išnykusių dinozaurų griaučių.

10 klasės mokiniai vyko į Pasvalio Mariaus Katiliškio viešosios bibliotekos rengiamą edukacijją „Po žvaigždėtą dangų“.  Mokiniai  susipažino su astronomija, astronominiais reiškiniais, dangaus kūnais, žvaigždynais, varžėsi viktorinoje.

 Dalį edukacijų turėjome mokykloje. Viena iš jų 1-4 klasių mokiniams skirta edukacija „ Kas pavogė karūną?“. Edukaciją vedė Dainius Šukys, vaikiškų knygelių autorius bei dailininkas iliustratorius. Žaidimo “Kas? Su kuo? Kada? Kur? Ką veikė?” metu mokiniai kūrė detektyvinę istoriją, mokėsi iš autoriaus nupieštų personažų mimikų nuspėti jų emocijas, nuotaikas, pritaikyti jiems palyginimus, posakius.

Edukacijoje „Skambantys vaizdai“ dalyvavo 10-12 klasių mokiniai. Edukacijos  metu mokiniai pabuvo ne tik grafinės muzikos kompozitoriais, bet ir išgirdo, kaip skamba sukurti vaizdai.

Mokykloje turėjome ir edukaciją „Riterija Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje“, kurioje dalyvavo 5-8 klasių mokiniai. Edukacijos metu  mokiniai susipažino su XIV – XV amžių karyba, riterių kasdienybe ir jų karo menu,   pagilino žinias apie Vytauto Didžiojo laikais susiformavusį LDK riterijos luomą,  patys gyvai dalyvavo edukacinėje programoje – matavosi šalmus, ėmė į rankas įvairius ginklus ir skydus, galėjo pajausti ginklų svorį.

Kita labai puiki edukacija 9-12 klasių mokiniams vykusi mokykloje, tai „Dvaro  kultūra Europoje ir LDK“. Edukacinės programos metu mokiniai susipažino su dvaro kultūra Europoje ir LDK, pasitelkiant kostiumo ir šokio istoriją, išvydo autentiškai atkurtus istorinius kostiumus, kuriuos vilkėjo to laikmečio kilmingi bajorai ir jų damos. Šokėjai pademonstravo dvaruose šokamus šokius ir papasakojo, kokių dvaro etiketo taisyklių privalėjo laikytis kilmingieji.  Mokiniai buvo pakviesti patys išbandyti šokių žingsnelius ir pasimokyti mandagių dvaro manierų.

 Džiaugiamės įdomiomis ir įtraukiančiomis edukacijomis, kurių metu skatinamas kultūrinis mokinių sąmoningumas, ugdomos kūrybingos asmenybės, stiprinamos bendrosios meninės/  kultūrinės kompetencijos, o įgyta   mokinių patirtis, dalyvaujant edukaciniuose užsiėmimuose, padeda jiems ugdymosi procesuose.

                                                               Kultūros koordinatorė gimnazijoje

                                                                              Virgutė Gribienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *